۱۳۸۷ آذر ۱۶, شنبه

بال در بال


سی دی و کاست « بال در بال » - شعر و موسیقی با صدای شاعر – به مناسبت هشتادمین سال تولد شاعر – دستگاه شور – اشعار: هوشنگ ابتهاج – تار: محمدرضا لطفی – تنبک: محمد قوی حلم – اجرای زنده (کلن -1997 ) – موسسه فرهنگی و هنری آوای شیدا

راهی و آهی
پیش ساز تو من از سحر سخن دم نزنم
که بیانی چو زبان تو ندارد سخنم
ره مگردان و نگه دار همین پرده راست
تا من از راز سپهرت گره ای باز کنم
صبرکن ای دل غم دیده که چون پیر حزین
عاقبت مژده نصرت رسد از پیرهنم
چه غریبانه تو با یاد وطن می نالی
من چه گویم که غریب است دلم در وطنم
همه مرغان هم آواز پراکنده شدند
آه از این باد بلاخیز که زد در چمنم
شعر من با مدد ساز تو آوازی داشت
کی بود باز که شوری به جهان درفکنم
نی جدا از لب و دندان چه نوایی دارد
من ز بی هم نفسی ناله به دل می شکنم
بی تو دیگر غزل « سایه » ندارد « لطفی »
باز راهی بزن ای دوست که آهی بزنم - هوشنگ ابتهاج

برچسب‌ها:

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی